midnattsvälling

Hej vänner!
Här sitter jag i nattens sena timma och filosoferar å dricker vuxenvälling. Ja, vuxenvälling, inget konstigt med det, finns massor i affären, as gott å nyttigt! :) "Godmorgon Välling" från Nestlé är hyvens! (borde egentligen få pengar för denna reklam!) Bor man i vällingby så borde det ju va lag på att man ska dricka välling! eeehh..ja men jag menar folk som inte dricker vuxenvälling are missing out, fo sho'! ;)

Min kan katt, Baileys, kan inte bestämma sig vart han ska ligga, så han hoppar mella hyllorna, till mitt knä sen till en hylla han e för liten för, så håller han på å krånglar där ett tag...aha, nä nu gav han upp, lika bra, ta sängen istället baileys..mjuk,stor å go.. Ska snart krypa ner där jag med, men jag en märklig känsla i hela kroppen, känner mig helkonstig, lite yrslig å det stårlar lite obehagligt ut i armar å ben.. skummbananer. asså det gör liksom inte ont, det bara känns jävlit skummt! Har sovit jävlit dåligt d senaste, plus att jag har tokmycket å göra! Kanske är nå stress- och sömnlöshetsrelaterad grej, donno.. Hoppas det är bättre imorrn, för då ska jag undervisa i Afro i Farsta där jag undervisar under terminerna. Hoppar in som sommarvikarie på ett afropass, skitkul, de ska få skaka rumpa å rulla höfter tills d storknar! ;) haha! Blir en dancehall inspirerad koreografi, hoppas de tycker den är kul!

Hängt med Daniel idag, du är så go vännen! Tack för god mat å trevligt sällskap! Danne hade fått en nice digitalkamera av sina päron så medan daniel lagade mat så spelade vi in ett matlagningsprogram, haha! Va faktiskt skitkul! Ska klippa ihop filmen å lägga upp på Youtube, haha! Eller hur daniel? :p

sleep tight and don't let the bed bugs bite! Å framför allt inte alla äckliga jävla tvestjärtar som lyckas ta sig in i min lägnehet ibland, fan va skabbigt! Kan ju inte ha balkongdörren öppen på kvällen uuuhh, så äckligt! anyway. goodniiiight!


Måste bara slå ett slag för vällingen!



Godmorgonvälling - Välling för vuxna



Välling för vuxna Det handlar inte bara om vikten av att sköta sin kropp. Utan minst lika mycket om konsten av att njuta av livet.
Godmorgonvälling är ett verkligt nyttigt livsmedel som funnits långt, långt före begreppet Functional Food. Ett livsmedel som ger kraft och energi. Som mättar utan att ge onödiga kalorier. Och som ger en varm, mjuk känsla i magen.

Välling ger ett bra försvar

Godmorgonvälling innehåller vitaminerna A, C och E. Just dessa vitaminer kallas antioxidanter och är kroppens försvarsmekanismer mot så kallade fria radikaler.

Undvik onödiga kalorier

I välling finns det gott om kolhydrater. Det innebär att den ger både kraft och energi på ett bra sätt. Utan att du får onödiga kalorier. En portion välling ger 160 kcal eller 700 kJ.

Mineralerna du behöver

Kalcium är viktigt för ditt skelett. En enda portion Godmorgonvälling ger dig 35% av det kalcium din kropp behöver under en dag. Dessutom får du rikligt med järn, som transporterar syret i ditt blod. Och vitamin C, som gör att kroppen kan tillgodgöra sig järnet.

Nestlé har i många år lagat Findus Godmorgonvällingar. Företagen har nu gått skilda vägar och Findus Godmorgonvälling har bytt namn till Nestlé Godmorgonvälling. Samma goda recept. Samma kvalitet. Samma trygghet för dig.

Källa: nestle-nordic.com




sipp n sleep :p

Kommentarer
Postat av: Anki

Akta dig för tvesjärtar i baken ;)

2008-07-23 @ 16:22:00
URL: http://gonzza.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback