Prideparad med Amnesty

Den 2 augusti ska jag att gå med i Prideparaden tillsammans med Amnestys kvinnorättsgrupper. Ska blir skit kul!
Man ska antingen ha helgröna, helröda eller helblå kläder, regnbågens färger så klart :) Undrar hur jag ska få ihop att va bara 1 färg, men d blir kul! Ska be nån fota mig så ni får se hur helfärgad jag såg ut!

Gå med i Paraden du med vettja!



Gå med Amnesty i Prideparaden
Den 2 augusti är det dags för den årliga och oerhört festliga Prideparaden i Stockholm. För att visa vårt stöd för homsexuella-, bisexuella och transpersoners rättigheter kommer Amnesty givetvis att ta plats i tåget. Stockholm Pride är i år även värd för EuroPride, förvänta er därför en parad som blir större än någonsin!


Alla vi som vill vara med i paraden och gå/dansa/hoppa, blåsa i visselpipor eller spela musik träffas i Humlegården i centrala Stockholm. Tillsammans ska vi se till att Amnesty syns rejält i tåget! Paraden kommer att gå kl. 12.00 från Humlegården, och kommer ca. 15.00 att nå sitt slutmål i närheten av Pride Park i Tantolunden på Södermalm. Att gå med i paraden är även ett ypperligt tillfälle att besöka sommar-Stockholm och ta del av de övriga festiviteterna kring festivalen som pågår den 25 juli-3 augusti.

Alla deltagare kommer att få en t-shirt och lite annat material att använda sig av i paraden. Eftersom vi vill veta hur mycket material vi ska ha med oss, ser vi helst att ni anmäler ert deltagande. Hör av er till mig.

Michelle Sevastik
[email protected]

Källa: http://net19.amnesty.se/ed/internt/i2/xml-kalendariet/0FC3D2722AE3D529C125744F00357B07/ 080719






Kommentarer
Postat av: Malin

Vad roligt att du ska gå me i paraden vännen! Det gjorde jag oxå ett år. Det va riktigt roligt, men ganska varmt o jobbigt oxå ;) ha så skoj så hörs vi när jag kommer tillbaka till svedala. Imorn drar vi vidare till dominikanska republiken. Ska bara sola lite innan jag återvänder! Var rädd om dej! puss o kram

2008-07-21 @ 17:58:27
URL: http://malinne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback