Sex In The City - the (terrible) movie

Igår va jag hemma och hade myskväll med Kicki. Så soft att sitta å dricka the, snacka och bara vara. Kicki du är en så fin vän!! Så kul å hänga med dig!

Bland annat så såg vi filmen alla brudar snackar om nu verkar det som - Sex in the city. I must say, I'm not in awe! Shit det va ingen film för mig. Visst den hade väl sina stunder, jag garvade några gånger och en gång sa jag ett sånt där "awww" som man bara säger när det är super gulligt, men nä jag pallar inte med sånt där asså. Jag lovar, jag ska försöka att inte avslöja nåt viktigt om filmen, hatar när folk berättar halva filmen innan man sett den, men jag antar att de flesta som följt serien redan vet det jag kommer prata om.

Fixar inte när allt handlar om utseende, flash och glamor. Man ska ha den fetaste lägnheten mitt i centrala NYC där det viktigaste är att det finns en stor garderob till alla skor å kläder, ha den snyggaste och dyraste väskan, high heals och va smal som ett bananskal utan banan (har snöat in lite på det här med bananer om någon undrar...anki och kajsa, ni förstår mig!).  Men seröst, bruden är 50 och har lagt på sig lite hälsosamnt normalt hull, hon är fortfarande skitsmal å hennes vänner ba "oooh my god whats goin on with your gut??!" Herregud!

Vilka sjuka skönhets ideal denna film sprider! Jag bojkottar den rakt av! Shit vilken skitfilm! Bara ytlighet, pengar och utseendefixering och ja massa kärlek och sex, och jag fattar att majoriteten av alla tjejer älskar denna film men fan den här filmen är ju bara ett enda jävla hollywood-hell inklätt i bomull och silkespapper! Fy fan! Botox, silikon och anoriexa blandat med sex och kärleksbekymmer, ja men det va en fin blandning, "nästa station Tidingen Moore". Nä, att dessa kvinnor ska representera frigjorda och independent women känns tragiskt, de är inte frigjorda de har bara anpassat sig efter det sexistiska systemet fast de tror att de fått makt över det!
Jag känner mig som jag står utanför och tittar in, är det bara jag som ser detta?? Alla tjejer verkar ju älska denna film! Ser ni inte vad den sänder för ideal? Men jag antar att vi är så insöade på detta så vi inte ser. Damn it, jag vill inte bli en sån brud! Kommer inte kunna va en sån brud så det e nog omöjligt!

Fan, jag skulle inte fixa att min pojkvän/man betalade allt för mig, köpte värsta fina huset å jag inte bidrog med något. Den här desperata jakten efter det senast klädesplagget, de hetaste högklackade skorna, den mest dyra och fina väskan, jag skulle inte fixa va tillsamman med mig själv för fan! Men fan det e klart jag måste respektera de som vill ha det så, men jag har så svårt att fatta det bara, att man orkar leva så, ständigt ha det senaste, städigt vara snygg och up to date! Nä, måste vara plågsamt.  Jag gillar kläder, jag säger inte det, men jag skulle kunna ha samma skor flera säsonger om det inte va för att jag sliter sönder dem! Jag har några som e hela som jag haft ett tag men aa..what ever! iallafall så, det är obegripligt detta virrvarr av att städigt vara så jävla perfekt! Fan slappna av lite, lev lite, våga va ful, gå till affären osminkad, i mjukisar å otvättat hår nån dag så ska du se att det inte är hela världen. Pröva, tror det skulle vara bra för många! :)

Jag är den första att skriva under på hur det är att hata sig själv från topp till tå, under många år plågades jag av hat mot mig själv, ätstörningar och andra diverse destruktiva beteenden, så jag förstår vad det kan innebära att vilja dölja det man ser i spegeln så gott man kan.
Men det är just därför jag avskyr denna film, för den bygger på detta självhat som så många har. Så många tjejer och killar som lider av ätstörningar och självhat på grund av dessa sjuka ideal! Jag blir så arg!! Fan jävla skit film och jävla skit värld, med alla jävla skit värderingar som bara bryter ner och förstör killar och tjejer självbilder! Det gör så ont i mitt hjärta!

Om du ser filmen, fråga dig själv efteråt - "gav denna film mig bättre självkänsla? Eller hjälp till bättre självkänsla?"
Allstå inte självförtroende utan självkänsla, skillnad!

Självförtroende = tilltro till sin egen förmåga
Självkänsla = känslan av att man är värd något

Kommentarer
Postat av: Temilia

jä bäjby..så sant

2008-07-16 @ 14:41:43
Postat av: Anki

Bananaz is the shit!!! ;-)



Men du, själv inlägget kommenterar jag inte, tror du vet lite vart du har mig när de gäller dessa saker :P



puss på daj...

2008-07-17 @ 16:08:57
URL: http://gonzza.blogg.se/
Postat av: patrik hallgren

hej Jossan!

du är bra på skriva(trots att du svär så mkt).kul att se! särskilt gillade jag meningen "holowood-hell inklätt i bomull och silkespapper", haha. skönt att du blir arg på filmen. det behövs. fortsätt stå utanför och se på saker. tack för senast! tja ba

2008-07-20 @ 13:54:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback