Fjärilen och jag

Mitt hjärta slår igen.
Känner en liten fjäril blygt flyga runt i min mage
Känns bra att den flyger där
Även om den inte tänker stanna
det vet jag inte
hoppas inte mer
orkar inte
men jag njuter av denna stund
det är jag och fjärillen i min mage mot världen

Ska mitt hjärta våga släppa in dig
det vet jag inte
det får tiden avgöra
Men du får mig att le
det är jag tacksam för
Saknar att le
Att skratta från djupet av mitt hjärta
utan att det är nära att jag istället brister igråt
Känslorna är så nära varandra
skratt och gråt
glädje och sorg
Det är konstigt att man en stunden kan känna lycka
sen nästa hat och självförakt
Men jag njuter nu av min lilla fjäril
Tänker somna ikväll och bara tänka på dig
som väckt min fjäril, som jag trodde va död

Hon dansar lycklig men blygt där inne
hon längtar efter att få brädda vingarna och flyga vart hon än känner för
hon hoppas, men jag håller henne tillbaka lite
för hennes egen skull, för att hon inte ska bli besviken igen
för att hon inte ska dö
tog långtid innan hon lärde sig andas igen
måste skydda henne denna gång
men jag njuter av att känna henne dansa där inne
i min själ och mitt hjärta.

Vila min själ
dröm inte ont mitt sinne
slå mitt hjärta
brinn min själ
men såra mig inte
slå mitt hjärta
vila min själ


© 2008 missdefineme.blogg.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback