Rosa moln

Låt mig stanna här
Andas den rena,
oskuldsfulla
varma luften
Jag mår bra här
svävande
ovetande
men ändå rofylld
extatisk
upprymd
säker
på dig
på mig

Jag vill stanna här
jag sparar denna stund
den kan försvinna så snabbt
i ett enda andetag kan allt vara förgäves
så jag sparar denna stund
kommer alltid minnas
hur du fick mig att tappa andan
hur jag, om så bara för en stund,
kände mig tyngdlös
älskad
skydddad
odödlig
hel

Tack för att jag får andas, 
tack för att du får mig att le
stanna nu
jag hoppas du gör det
försvinn inte
men om du gör det så är jag ändå tacksam
för hur du satte mig på rosa moln
när allt jag såg var dimma


© 2008 missdefineme.blogg.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback