Anki och Jossan in the park

Jag och Anki hade prompt bestämt oss för att "på lördag ska vi sitta i en park, dricka öl och spela gitarr, inga invändningar!". Det var ju bara det att det var ju djävulskt kallt i lördags! Men nej, vi skulle chilla med öl å gitarr ändå! Efter mycket om och men om vart vi skulle sitta, så hamnade vi tillslut på Rådmans-kullen vid Stadsbiblioteket. Vi tänkte, eller mest jag kanske, att där finns det sol på eftermiddagen, för det är en hög kulle! men eftersom klockan började närma sig 19 så var d värdelöst med sol ändå. Vi hade några små strålar, som inte värmde ett skit, på oss i några minuter, då öppnade vi varsin öl, öppnade godispåsen å chipsburken (pringles) och ställde oss in på chill. Men chill blev till extreem chill, med frusna kroppsdelar som anki vid ett flertal tillfällen menade att hon skulle bli tvungen att amputera dagen efter pågrund av köldskador! haha!







Jag försökte spela lite gitarr men det gick bara två låtar, fingrarna blev så stela och bedövade att jag inte kännde strängarna efter en kort stund! herregud, vad höll vi på med?





Anki testade guran lite hon med :)



Sammanfattningsvis måste jag säga att jag ändå är stolt över oss att vi inte gav upp på en gång! Vi försökte trotsa kylan iallafall 1 timme! För min del blev det en halv öl, sen kände jag att något varmare behövde omfamna min kropp. Hem och ta ett  varmt bad blev det!

Anki klarade sin utmaning by the way! Hon kom upp! you go girl!! ;)




peace out!




Kommentarer
Postat av: Anki

Haha jaaa!" vad fan höll vi på med???

2009-04-30 @ 20:23:06
URL: http://gonzza.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback