Äkthet sökes!

Vad är detta? Jag blir vansinnig! Kajsa ringde och berättade om ännu en blogg idag om dessa ytliga flickor, kollade in den och jag finner inte ord! Varför och åter varför vill man framstå som en ytlig jävel som inte har annat än status och pengar i huvudet? Kommer du ha riktiga vänner? Nej! Folk är bara med dig för att du leker kändis. "Tack ***** för att du står ut med mitt kändiskap <3 " Hon kanske var din vän innan du fick status för din fakeness, vad vet jag, men hur länge kommer hon orka med dig? Hur länge kommer hon orka leva i en fakevärld med dig? Hur länge ska du orka leva såhär? Shit vilka krav dessa tjejer måste ha på sig själva, det smärtar mitt hjärta!! Varför?  Kommer dina "vänner" finnas kvar när allt rasar? När någon annan får mer status än du? När du inte längre är populär och rik? Det kan hända, lilla vän, även den bäste! Vem finns då kvar? Riktiga vänner är sånna som är din vän oavsätt vad du har för kläder, hur mycket pengar du har å om du bytt hårförlängning på en månad eller inte! Riktiga vänner älskar dig för dig som person inte hur du ser ut! Hoppas du ska se det en dag! "För nu för tiden får jag inte köpa någonting för mindre än 500 kr..Jag menar, low class?!" Jag mår illa!! Vart tog vikten av empati vägen?  Jag skyller på Paris Hilton som verkar va dessa tjejers förebild. Fattar inte att det kan va så populärt att vara fake!!  AHHH! Jag blir galen! Jag måste göra nåt, jag måste! Lär väl säkert få äta upp att jag skriver om detta, dessa tjejer verkar ju ha sjukt många fans! Men jag kan inte bara vara tyst och titta på! Varför går jag in på deras sidor kan man undra? Då får de ju fler besökare, precis..jag hoppas att jag är en bland fler kritiska läsare som inser hur allvarligt detta är och gör nåt åt det! Söker fler folk som går emot detta! Are you with me??

Handlar detta helt enkelt om något som pågått i evigheter? Att kvinnor inte får uppmärksamhet ifall de inte spelar korkarde och ser ut som plastdockor? Uppmärksamhet, visst, men respekt? Nej. Det är okej att se bra ut och samtidigt använda hjärnan, det är okej,verkligen! Herregud...Det handlar inte om ditt bloda hår, keep it, jag är fan själv blond, men det handlar om hur du framställer dig själv!

Söker efter kvinnor som respekterar sig själva!
Måste vi gå från kuvad hemmafru till blåst bimbo? Har vi inte kommit längre än så? Jag är för att stå upp för kvinnans sexuella frihet, men detta är inte frihet det är att låsa sig själv i ett annat fack av krav och undervärdering! Vad gör vi för fel? Det ska jag ta mig en regäl funderar på och sen fortsätta kämpa för respekten för kvinnor, som jag tror börjar med att vi respekterar oss själva!

peace out!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback