Vi går mot en diktatur

Ja, vad ska man säga om allt detta? Har fortfarandre inte riktigt kunnat smälta Zeitgeist. Såg uppföljaren - Zeitgeist Addendum - igår och jag har ännu mer nytt att reflektera över. Vad ska man tro om detta? Världsbanken är en vidrig sak! Min svåger ha sagt det länge, USA är korrumperat. Styrs av lobbygrupper, centralbanken och högt uppsatta män inom politiken som bara vill äga och dominera världen. Göra oss till one world of domination, diktaturstyre med dina id-handlingar, kontouppgifter, gps så du alltid kan bli hittad, inbakat i ett litet chip som opereras in när du föds. Tester på detta har redan börjat mina vänner!!  Mycket av detta har jag trott länge (men kanske inte vågat fullt ut) och studerat i mindre skala, men Zeitgeist har tryckt på alla mina knappar kan man säga, och fyllt i luckorna!

Zeitgeist - Addendum har vissa partier i slutet jag inte riktigt ser hur det ska vara möjligt, men visst är det en vacker drömvärld och man kan inte bli annat än lite euforisk, men det roliga är att de frågor jag får upp i mitt huvud när jag tittar, de besvara strax efter, typ "när man talar om detta tänker människor så här...men..." ja, så får man ett svar på det med. Men jag är ändå lite kritisk mot The Venus Projekt även om det verkar bra, så gillar jag inte riktigt tanken på att maskiner ska sköta allt. Har nog sett Terminator för många gånger tror jag haha, för det gör mig lite skraj. Men visst det är en vacker tanke, The Venus Project, med totalekoloisk värld, endast återvinnigsbara bränslen, inga pengar exicterar utan vi lever och använder och tar vara på värdens resurser, utan vinstintresse. Jag håller med om många tankar och jag hoppas verkligen att detta en dag ska vara möjligt, men frågan är om det behövs maskiner i den utsträckning som The Venus Project innebär. Människosynen och ideoloign är vacker. Jag är absolut för återvinningsbara bränslen och här tycker jag verklingen vi kan lära oss nånting. Så sjukt bara att möjligheter att använda återvinningsbara bränslen begränsas av jättar inom oljeindustrin, där har vi vinstrintresset igen, klart de inte vill att folk ska börja använda ekologiska bränslen, då går de ju i konkurs! Stackarna...dina fina bilar och dina fina hus, vad ska hända med dem? oj oj, stackars.. We need a new world order! Jag får ta och återkomma mer om det där. Känner att detta var grymt hårdsmält och det är mycket som rör sig inom mig just nu. Stora frågor som tåls att tänkas på och mycket frustraion over en värld som styrs av PENGAR, allt handlar om vinstintresse och maktmissbruk. Ju mer pengar du har, destomer makt har du. Nä jag måste ta en paus, jag blir förkrossad när jag tänker på detta! Men se även Zetigeist - Addendum när ni sett första, det rekomenderar jag verkligen! Jag lär väl babbla om det här ett tag.


 

Dessa styr oss:





but that's not all folks..




peace!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback