Barack Hussein Obama, President of the United States of America!



Äntligen har dagen kommit, idag svor han eden - även om det gick lite knackligt, men det visar bara att han är människa.
Det är en historisk dag, hela världen firar! Jag känner personligen stor förväntan och känner hopp för världen, för mänskliga rättigheter, för fred. Jag tror att Obama har hjärtat att vara världens mäktigaste man och jag hoppas att hans ödmjukhet bevaras, för jag tror att det är precis vad världen behöver! En amerikansk president som vill verka för samarbete istället för "my way or the highway", vars mål är fred och respekt mellan nationer, mellan människor. Jag känner förtroende för honom. Det är en stor dag och en spännande framtid vi står inför. Be the change, change we need.
Äntligen är 8 år av G W Bush över!



Det Dr Martin Luther King drömde om kan nu bli verklighet. Obama för drömmen vidare och jag hoppas han kan leda världen in i ett förverkligande av den.


President Obama's tal





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback