Gott nytt år!

Ja, så var det 2009. Kommer som vanligt ta ett tag att få in, brukar alltid skriva fel de första månaderna på det nya året..tough shit...

Det blev Urban New Year på Tyrol trots allt, vilket jag är mycket glad över! Åt middag hemma hos Kajsas pojkvän - jag, Kajsa, Babacar och hans polare - jätte gott och trevligt! Tack för att jag fick komma baby! Sen drog vi in till Tyrol, va där prick 24, så det var på håret att vi fick fira 12-slaget i bilen. Skönt att åka bil by the way!  Eftersom det var Kajsas-pojkväns-bästakompis-bror (did I get that right Kajsa?) som hade festen så fick vi komma in gratis, as bra! =)  Speciellt eftersom jag e fattig för tillfället!

Lazee spelade strax efter att vi kommit in, måste erkänna att jag tycker han e lite väl full of himself! okej han rappar bra och har sköna beats, men orka stå och babbla om sina kläder, hur jävla snygga de är och snacka om att "lazee is best". Visst det är bra att tro på sig själv, men det blev bara för mycket! Det behövs liksom inget överdrivet "jag är störst, bäst å vackrast", han är ju duktig men han sänker sig själv genom att vara hålla på så, det blir larvigt. Tycker jag iallafall.

Är så trött på ytlighet och det gäller inte bara inom musikbranschen. Även om allt bara verkar va en enda ond cirkel. Artister är förebilder, så är det bara! Det är så många som ser upp till dem, deras ord, deras kroppar, hur de beter sig å klär sig. Detta i sin tur skapar en stor press på artisten att hela tiden möta fansens förväntningar. Denna förbannade illusion!

Utseendefixeringen bara sjunker i åldrarna, 8-åringar med anorexi-bulimi, banta hit och banta dit! Helt hysteriskt! Blir så ledsen. Tänk om aftonbladet en dag skulle ha som första sida "lär dig älska dig själv precis som du är!" Eller liknande, mer fokuserat på att bygga upp självkänsla än att föda självhat och utseendefixering. Den tidningen skulle jag köpa! Men det säljer ju förståss inte eftersom samhället redan är så hjärntvättat! Den enda man kan ändra är sig själv, andra kan man bara påverka och inspirera, valet gör man alltid själv. Det tror jag iallafall. Om man vill förändra världen måste man börja med sig själv.

Mitt nyårslöfte i år är att träna mer på att vara nöjd med mig själv som jag är.

Gott nytt år!
peace out!
Jossan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback