Har jag någonsin?

Läste din blogg..
Har jag någonsin begärt att du ska bära mig? Har jag någonsin krävt någonting av dig? Fråga dig det innan du säger att det finns gränser för din "empati och förståelse".. att du inte "orkar bära" mig. Jag har ALDRIG bett dig! Du har erbjudit dig, men jag har aldrig bett dig, jag kräver inte något av någon, kräver inte att någon ska finnas där. Skulle aldrig lägga det kravet på någon, trodde jag du hade märkt!

Det handlar inte om mina förväntningar som du inte orkar, jag tror du har för höga krav på dig själv, du verkar tro att du är den enda som kan få mig att må bra, men jag är det enda som kan hjälpa mig, tillsammans med proffesionell hjälp. När jag ber dig backa för att du sårar mig, så reagerar du såhär! Det är väl ditt enda sätt att försvara dig, men kom inte och säg att jag bränner dig!! Hur kan jag bränna dig? Hur e hela världen kan du få det till något sådant? Detta är ett stort mysterium för mig och jag önskar att du skulle titta dig själv i spegeln och inte bara lägga ansvaret på mig. Varför sker detta över huvud taget? Hur hamnade vi här, kan du se något mönster eller handlar allt om att jag är ännu en fördjävlig person tillsammans med alla andra som brännt dig? Det är alltid alla andra, aldrig du! Och jag vet att du blivit sårad på många fruktansvärda vis tidigare i ditt liv, men det är inte mitt fel! Jag kan inte ta hela smällen för det när vi inte tycker lika, när vi inte förstår varandra. Hoppas av hela mitt hjärta att du en dag ska få frid med dig själv och de monster/demoner (eller vad man ska kalla det) som plågar ditt sinne och som gör att du lider och reagerar med alla oläkta sår. Jag kan inte läka dig heller, du behöver hjälp att hjälpa och läka dig själv, precis som jag. För jag orkar inte heller. Jag har ursäktat och rättfärdigat ditt beteende med att du agerar och reagerar som du gör eftersom du är sårad, men det är inte okej att jag låter mig själv bli sårad gång på gång. Även om jag bryr mig så jävla mycket om dig, har du inte rätt att bete dig som du gör och jag är trött på att ta skit! Det är nog nu! Jag har fått nog! Jag är trött på att vara den ständigt öppna och tillgängliga famnen som samtidigt ska agera papperskorg och boxningssäck, jag vill inte vara den personen längre, jag måste säga stopp. Det har jag gjort nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback