Jag önskar att jag kunde...

Ett ämne jag inte vill beröra fast jag vet att jag borde
Hon hatar sig själv, jag känner med henne
Jag känner igen mig i hennes ångest
hennes tårar
men hon är inte jag
jag är inte hon
Så långt ner som hon är nu vet jag inte om jag varit
men nära på
jag känner igen tankemönstret
"demonerna"
som plågar det arma sinnet
jag känner igen paniken
ångesten över att inte räcka till
att inte duga för den jag är
Det handlar om att jag inte duger för mig själv

Den flickan som jag var då hade inget egenvärde
hon såg bara sin kropp
att den inte dög
den flickan finns inom mig
men jag lyckas för det mesta att gömma henne i mitt innersta rum
Den flickan har hon i sitt främsta rum
min vän med all ångest
med självhatet som förblindar
som skapar en verklighet som inte är sann
för henne är den sann
men i hennes sanning,
i hennes huvud
bor bara hon

Anorexia
vilken fruktansvärt djävulsk sjukdom
Jag önskar jag kunde trolla
trolla bort hennes vidriga självbild
prestationsångesten
som håller på att ta hennes liv
självförtroende utan självkänsla
kan bli ens död
jag är rädd att min vän ska dö
snart
långsamt
men ändå snart

Jag både hör och ser henne tyna bort
om det finns nån där uppe som bryr sig så ber jag att du ska hjälpa henne
för jag kan inte
Jag vill
men jag märker att jag är så innerligt oförmögen
För hennes verklighet kan ingen förstå
vilket är det enda hon vill
men ingen annan vill
för i hennes verklighet går hon mot en långsam död
fast hon inte ser det
"Allt blir bra när jag väger 35 kg"
Nej min vän, allt blir bra den dagen du kan acceptera dig själv för den du är
och du behöver proffesionell hjälp att komma dit
Jag finns här vid din sida
men jag kan inte fixa dig
Även om jag så innerligt önskar att jag kunde!


© Missdefineme.blogg.se 2009

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback