Cissi på besök

I torsdags kom min kära vän Cissi på besök och stannade tills igår, onsdag.  Vi har haft intensiva dagar av massa skratt åt låga men så jävla bra skämt. Jag, Anki och Cissi kan spinna vidare så länge på saker, så jävla roligt, det är humor!! Jag har garvat vill jag lova! Vi har kommit fram till att vi borde bli lesbiska för killar är svin, förutom Joel, TK och Johan..nån mer som vill göra sig förtjänt av "icke-svin"-listan? Let me know! Men Cissi och jag kom också fram till att det är synd att vi inte är kära i varandra..annars skulle det ju va lätt fixat liksom..det där med kärlek.. nä jag orkar inte. Det får va, ska nog bli en såndär singel mamma, måste bara hitta nån med bra gener..näää fy fan, vem e det som är svin nu? Bäst att sluta. Får adoptera om inte annat, finns så många barn som behöver föräldrar! Det löser sig nog..

Vi har festat lite i helgen..men jag har bara bildbevis från i lördags, då vi inte firade nationaldag utan gick ut och festade på Dem Bow och dansade till soca, dancehall och hiphop istället för "stockholm i mitt hjärta" och "du gamla du fria". Kände verkligen inte för att fira sverige..varför liksom? Va så jävla arg på EU och såg bara fram emot att få rösta EU-kritiskt dagen efter. Det var en fin dag det!

Bilderna är snodda från DemBow.se:





Igår morse kom jag fram till att jag knappt tagit några bilder under Cissis vistelse så jag började ta kort där vid frukostbordet.
Vi har ätit gröt a la Cissi varje morgon..den e god, men saltoman som jag är så får jag salta lite extra efteråt, för Cissi har så lite i så hon till och med glömde bort några ggr. :)  sötis!





Trevligt, trevligt =)

Sen bar det av till Gamla Stan, vi gick en snabbsväng, hann leka turister då två amerikaner frågade om vi ville att de skulle ta kort på oss åt oss..Jossan spelade med och la på en bred amerikanska.


                                 den bilden tog jag

                                   turist javisst!
 
Ganska  snabbt efter detta begav vi oss mot  Centralen eftersom vi kom på att vi skulle ju käka plus-meny på donken så vi fick ett coca-cola glas. När vi ätit och fått vårt gröna fina glas drog vi tillbaka till Gamla Stan och satte oss på Ben&Jerrys glasställe och avnjöt varsin onyttighet! Med nöjje!! (....)






...fram tills Jossans laktosmage satte igång..smällar man får ta! Så vi sökte upp närmaste toalett. Här hände nåt konstigt som jag inte riktigt hängde med på (jag ska inte berätta äckliga toadetaljer jag lovar!). Vi står i kö till toaletten, en man kliver ut som vi känner igen, en kändisgubbe vi inte minns namnet på. Han säger på bred stockholmska "tjena, ska vi dela på priset? Om du ger mig en femma..10 spänn för att gå på toa e fan mycket!" I min förvirring säger jag glatt "javisst!", ger jag gubben en 5:a och kliver in på toan, som självklart inte längre har någon lysande lampa! Han tänka det precis när jag gav bort 5:an "då får inte jag nåt ljus", men då hade jag ju redan gett bort 5:an, pallade inte plus att det kändes pinsamt! Jag och Cissi går in på toan..ja som sagt förvirringen var total..men riktiga vänner delar på allt..tydligen..Vi stod några sekunder i mörkret och var lite allmänt förvirrade båda två, strax knackar nån på dörren. Det är Mr Toalettansvarig som säger att "ni måste betala annars ingen lampa!", "jo,,precis..okej" säger vi och kliver förvirrat ut och stoppar i en 10:a. Så igår gav Jossan bort en 5:a till en kändis som förmodligen har mer än han behöver, för ett toabesök som jag ändå fick betala extra för. haha, lyxproblem men lite kul såhär i efterhand, fett snopet just då!

peace out!

............

uppdatering 090621
Lottens Andreas är inte heller nåt svin! =D

Kommentarer
Postat av: Lotten

Jag vet faktiskt en till kille som inte är ett svin.... =)

2009-06-21 @ 19:42:06
Postat av: Jossan

Ja men gud ja, det e sant! Han e ju en toppenkille!!

Uppdaterar genast! =D

2009-06-21 @ 23:24:48
URL: http://missdefineme.blogg.se/
Postat av: Jossan

ps. kolla längst ner på inlägget så hittar du uppdateringen..

2009-06-21 @ 23:40:13
URL: http://missdefineme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback