Earth Hour 2009

Klockan 20.30 drog jag och Matilda ut alla sladdar ur eluttagen, tände ljus å mös. Plockade fram mitt gamla UNO men insåg att det va skittrist och omöjligt att spela bara 2. Två av våra grannar struntade i att släcka, dåligt tyckte vi, men det var coolt att se hur det var släckt nästan överallt, så långt vi kunde se iallafall. Häftigt att få med så många på detta, det visar att vi bryr oss och kanske inte är så självcentrerade och likgiltiga som jag ibland tänker om mänskligheten. Men det krävs ju en lite hipe eller ett massivt grupptryck för att något skall ske. Men egentligen så spelar det ju ingen roll, när vi faktiskt börjar tänka och blir påverkade på detta sätt, till att göra gott!



'




När mer än en timme gått (det var ju så mysigt å sitta där i mörkret med tända ljus) så slåg vi på lyset igen, gjorde oss iordning och drog ut för en girlsnight på stan. Målet var att dansa, men vi hamnade på en bar med matildas polare, trevligt  tyckte vi :) Sen drog vi vidare. Påvägen mot Mariatorget - planen var Club Nuh Linga - så kände vi oss hungriga, då var klockan 01. Då kom vi på att fan tiden ställs ju fram 1 timme kl 02, så vi kände att det va lite menigslöst att ta oss in på klubben å dansa 1 timme. Så vi käka kebab å drog hem, men inga sura miner alls, vi hade en skitnajs kväll! Hon är allt go den där Matilda, min kära kombo!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback