Ett kaosblandat sinne

Ett kaosblandat sinne övertar min vardag så har d varit en tid nu...
Musik är mitt sett att överleva.
Det behövs
Kan inte leva utan den
Jag andas den
Livet har skapat min form,
en del trasig, en del förstörd,
en del full av kärlek och passion
Genom musiken får jag ut min frustration och passion
den växer där
den lever där
Musik ÄR jag
Att får skapa och forma någonting vackert
som berör och kanske kan hjälpa andra som musiken hjälpt mig i mitt mörkaste, mörkaste
Det är min mening med livet.
Utan musik är jag tom.

Jag vill dansa och sjunga från djupet av mitt hjärta,
så jag kan leva och vara den jag vill vara
Den jag alltid varit men som blivit dåld av alla sår som skapats av hårda slag
genom livets hårda dans,
som är långt ifrån på rosor
Taggar och snår
ibland lustfylld och underbar

Jag längtar till den dag jag kan ge av allt inom mig utan att känna mig tömd
jag längtar till den dag jag kan andras utan ångestens motstånd
jag längtar till den dag jag kan dans utan att skämmas för min kropp och dess rörelser
Den dagen då jag kan älska mig själv som jag är
sluta jämföra mig med andra
gå min egen väg utan att vara rädd för att snubbla
Den dagen är jag fri
Den dagen kommer
Den dagen
då lever jag.


© Missdefineme.blogg.se 2008

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback