Fria tårar



Fria tårar

jag gråter nu

låter allt komma

jag har håller inte längre tillbaka

det som varit

lever ännu

men smärtan blir mindre

andningen blir lättare

sömnen blir djupare

och glädje smyger sig på

stress tål jag ännu inte

då faller jag som en sten

men jag faller kortare för varje gång


Jag hör lyckan knacka på dörren

Jag ser hoppet växa

Jag känner friden öppna några fönster

Mina drömmar kommer tillbaka

sakta men säkert

jag ska hitta hem igen

hem till mig själv

där jag kanske aldrig bott

huset jag aldrig funnit

för att jag letat på fel plats

Gud kunde inte hjälpa mig

så jag får hjälpa mig själv

kanske är det så hon hjälper mig

genom att låta mig hjälpa mig själv

väntar

ger mig tid

jag är inte redo

jag blev så bränd

av krav

skuld och skam

den eviga stävan för en kärlek som inte var äkta

jag är trött på att älska utan att få kärlek tillbaks

jag är trött på att inte älska mig själv

så det är den kärleken jag söker nu

kärleken till mig


© 2009 missdefineme.blogg.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback