Friluftsdagar på Bastmora

Igår kom jag hem från 3 härligt friluftsdagar med klassen. Vi har haft bra dagar, men växlande molnighet och ibland sol, men det ska ju regna när man ligget i tält, annars är det ju inte på riktigt! Iofs skippade jag tältet i år..vilket hycklare jag är, lägerledare och allt! Men men, jag gjorde det förra året, räknas det? =S Dessutom hade jag galet ont i knät..bortförklaring, men sant. Annars älskar jag att sova i tält! =D

Dagarna innehöll: grillning, fiske, eldstadsuppbyggning, tipspromenad i skogen, samarbetsövningar (som att bl.a. stätta upp ett militärtält), och en hel del mat! Men gott var det! Vi käkade nässelsoppa en dag, det va helt ärligt galet gott!! Smakar som spenatsoppa. yummy!







Elin, Annette och jag förbereder tipspromenaden



Hittade lite harsyra, surt och gott!



Vi fick napp hela tiden..eller inte! men det är ju mysigt att fiska!


Pinnbröd och korv, kan det bli mer läger?



..och grillade marshmallows förstås!



Så vackert vid Bastmorafriluftsgård på kvällen



Tack för härliga dar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback