Stop by Julias

Igår hände något fantastiskt! Jag och matilda hade en sketen dag och kände oss allmänt putt. Vi är galet fattiga just nu men kände att vi ville tröstchilla lite, så vi gick till Farsta centrum, pantade våra burkar som vi samlat sen ett tag tillbaka och köpte onyttigheter. På vägen hem såg vi en hemmagjord skylt på en lyktstolpe där det stod något i stil med "Söker hårmodeller, idag...18-35 år...kl 19-21" Min första tanke var "kul grej!", men snart kom min bitterhet och jag kände "nämen va fan, orka leta upp det stället" men Matilda gav sig inte i första taget, vilket jag är otroligt tacksam för just nu! Vi listade ut att stället låg precis i närheten. Klockan var då runt 20 och jag i min bitterhet sa att "det är nog ändå fullt men vi kan ju gå dit och kolla iallafall" (jag hade en riktigt dålig dag vill jag bara säga, mådde skit!), så vi letade upp stället som låg bland några hyreshus. Många fördomar poppade upp i mitt huvud, min frisörskräck (mitt hår är jag rädd om och jag har varit med om många klumpiga frisörer!) gjorde att jag ville vända för jag tänkte att detta kommer sluta med att mitt hår är grönt och jag har tuppkam, men matilda tittade på mig som jag var dum i huvudet och sa "skärp dig för fan!".

Jag kan säga att så fort jag klev innanför dörrarna på Salong "Stop by Julias" så försvann all rädsla! Vi möttes av ett varmt och glatt leende, blev hjärtligt välkomnade och fick en drink i handen, sen var jag såld! Jag kan säga såhär, vad som började i hårfix slutade i fest! Så jävla sköna tjejer som jobbade där! Både jag och matilda blev totalompysslade. Vi fick håret fixat, jag med slingor och lite uppklippning (som sagt, frisörskräck, ett steg i taget.), Matildas röda/lila färg i håret blev påbättrad och stylat med lockar. Sen var det fototime. Stop By Julias har även en second hand butik, så jag och Matilda och ett annat gäng sköna brudar fick stå modeller för vårkollektionen. Medans vi fixade hår, kläder och fotades drack vi vin och hade hur kul som helst!! Så jävla skoj att prova massa kläder man kanske aldrig skulle ha annars, eller inte trodde man passade i för man har aldrig vågat prova. Bara att prova massa kläder och fixa sig snygg va ju askul bara det! 

Bilder från fotoshooten kommer finnas om några veckor på www.julias.se

Vi fotade och bytte om och fotade igen och hade askul fram till midnatt, sen begav vi oss åt olika håll, jag och matilda hem resten av tjejerna drog till Söder. Visst hade det varit as nice att haka på egentligen, men jag hade mjukisar med hål i och kände mig allmänt skruttig i mina egna kläder. Sen skulle mina elever komma hem till mig dan efter så jag ville va lite med i huvudet. Men jag är så tacksam för denna kväll, det var verkligen så underbart att från att varit as deppig till att få bli ompysslad på detta vis, det känndes verkligen som en stor välsignelse om jag ska va ärlig! Jag och matilda sa flera gånger att "universum måste gilla oss ändå!" Seriöst, detta var en sån otroligt stor gåva att få vara med om detta! Från och med nu är jag och matilda modeller på denna salong. Jag finner inte ord av glädje, helt seriöst är jag galet tacksam!

Tack Julia och my för att ni fick mitt hår så fint, ni har nu mera mitt fulla förtroende att klippa mitt hår! Tack för det, verkligen! Tack i övrigt för en superkul kväll, va verkligen helt underbart!!

Många kramar!

ps. som sagt så dyker resultatet upp inom sinom tid på www.julias.se


lite nervös men glad


My, min hjälte!



jag gjorde mitt bästa för att inte visa hur nervös jag var, vet inte om det funkade?



Här händer det grejer! =D




Finar till kanterna lite



Spänningen är olidlig



Julia, min andra hjälte!



Matilda börjar få lockar och jag fina toppar



Måste köpa en såndär fön! Bra för lockar!



Matilda får 50-tals styling på håret, passade till photoshooten


Som sagt, bilder kommer senare på Julias.se men här är lite bilder jag tog idag, lite svårt att se helhet, men anyway. Får lägga ut bilder på Matilda sen, om hon vill.






Tack ännu en gång!
'






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback