Datakrach och matförgiftning

Efter att ha kommit iväg från jobbet runt 21-tiden, begav jag mig till affären i Hökarängens Centrum för att handla mat, jag hade verkligen ingetning hemma! När jag svänger runt hörnet efter parkeringen möts jag av en 10 meter lång kö utanför affären. What's up? tänker jag. Jag frågar ett äldre par som kommer ut med en vagn full av kassar, de säger att det här brukar kallas "Lilla julafton", som innebär att butiken säljer massor med julmat för tokbilliga priser, just den dagen. Lät ju jätte bra men jag var redan hungrig och hade ingen lust att stå i den kön, så jag gick till Ica Bomben, men där var det självklart stängt. Då begav jag mig buttert hemåt och beslöt mig för att beställa hem mat och handla imorgon istället. Beställde Kebab från Swe Pizza Express. Under tiden när jag sitter och väntar på kebaben krachar plötsligt min laptop! Jag blir skitarg och försöker rädda så mycket jag kan genom att gå in på felsäker läge, lyckades föra över alla mina skolarbeten och anteckningar till extrerna hårddisken innan det krachade igen. Jag har försökt överföra mer med hinner bara vara inne på felsäkerläge i några sekunder. Pappa säger att det inte måste vara virus utan hårdvarofel så han ska hjälpa mig imorrn, se hur mycket vi kan rädda. Tur att man har en far som är ingengör och datakonsult! Jag är dock otroligt tacksam att jag fick över alla arbeten, det kändes som det viktigaste!

Det ringer på dörren och kebaben levereras. Jag var så hungrig att jag genast högg in. Rent smakmessigt var den si sådär, mest lite tråkig, men jag va så sjukt hungrig så det sket jag i. En timme senare började jag må illa, kändes då mest som att jag ätit för mycket, att jag var tokmätt bara. Trött som en gris efter en lång dag och 5 timmars undervisning i dans, kröp jag ner i sängen och somnade ganska snabbt, kände dock att jag mådde väldigt illa nu..."ska jag gå upp och spy" tänkte jag, men kände att jag var alldeles för trött. Mitt i natten vaknade jag och fick såndär må-illa-ångest, låg och vred och vände mig och gnydde lite för mig själv. Jag insåg vad som skulle komma...jag spydde säkert i 4 timmar. Fy fan säger jag bara! Jag beställer aldrig mer något från Swe Pizza Express!

Har lite ont i magen idag, men inget illamående iallafall, skönt! Hoppas att jag ska kunna jobba imorrn. Sista lektionen för mina elever, vore inte bra att vara borta. Förvisso kan ju någon annan trycka på play och stopp så de får öva på det de gjort. Uppvisning nästa helg. Löser sig nog hur som helst!

hejsvej.


Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Hrm. Det låter som om Murphy tillfälligt flyttat in och satte lagarna för den dagen. Stackare. Res dig igen. Det enda som funkar :-)

kram

2009-11-27 @ 13:33:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback