Jag såg dig

Jag såg dig idag
vet inte om du såg mig
Jag skyndade snabbt förbi
först i panik
ville inte att du skulle se mig
strax därefter fick jag lust att vända tillbaka
skrika på dig
om hur illa du gjort mig
men jag valde att skynda vidare
du stod där med några småtjejer
Jag ville inte ge dig äran att förnedra mig
inför dem
för att göra dig själv större
"mitt ex, hon e typ psykiskt sjuk (=så synd om mig)"
eller vad du nu skulle hitta på
för att imponera på dem
för att de skulle tycka synd om dig

vad gör de tillsammans med dig över huvud taget?
Du skulle kunna vara deras pappa!
Äckligt!
Va fan håller du på med?!
Vem är du egentligen?

Mitt hjärta rusade
min kropp skakade
du bara satt där och log som ingenting
som om jag var ingenting
jag betydde nog ingenting
någonsin
för dig

Det var därför du bara kunde dra
aldrig ge mig något svar
fega ur och inte ta ansvar för konsekvenserna
Du är så jävla feg!
Ska vara så stor och farlig
Jag skulle vara skyddad minsann
för alla är rädda för dig!
inte för att jag brydde mig
det visste du
att sånt inte imponerar på mig
snarare tvärt om
Du uppskattade det sa du
men kanske var det därför du drog
du hade inget att ge mig
när jag inte beundrade hur mycket respekt du hade
hur bra du var på att slåss
trodde du det?

Jag skiter fan i vilket egentligen!
jag tänker inte tycka synd om dig!
Jag är trött på att vara orolig för dig
trött på att känna ett behov att hjälpa dig
Du visste att jag hade svårt att inte hjälpa
vi pratade om det
du utnyttjade det
jag visste att jag skulle gå under
Därför lämnade jag dig
Jag ångrar inte det beslutet


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback