Ofrivillig nattuggla


What is this? Nu har jag sovit skit dåligt sen i lördagsnatt, tvingat mig upp relativt tidigt (senast 10) för att inte vända på dygnet men inte kunnat sova ändå. Ligger bara och vrider och vänder mig, jävla skit! Behöver plugga, behöver va i skolan, men jag är ju ett vrak! Nä jag kan inte vara borta mer, ska satsa på att komma efter lunch imorrn, så jag iallafall är närvarande under dagen! Jävla skit det där asså, när man inte kan sova. What's the issue? Vet inte. För jag är trött, det är jag verkligen! Men kroppen vill inte riktigt slappna av..ska testa att läsa en bok, då kanske det går, brukade funka ibland förr när jag hade sömnsvårigheter. Nu börjar ju tankarna snurra massor också, när man ligger vaken i sängen och stirrar i taket. Orka vara jag. Tur att man har polare som jobbar natt och kan babbla lite mellan varven, lyx!

Hittade en sida om mitt stjärntecken, vågen, idag. Den sa att jag passar bäst inom yrken som marknadsförare, designer, jurist, rådgivare, advokat, försäljare, arktiekt och inredare. Försäljare går ju bort ganska snabbt..först tänkte jag, fy fan va fel de har! "haha stjärntecken är bara bullshit" men nu börjar jag tänka att det är ju inte så ur spår egentligen. Jag skulle använda andra benämningar för yrkesområderna bara. Om man tänkte så att säga "outside the box" och fokuserar mer på innebörden istället för den stereotypa bilden som dyker upp i huvudet, iallafall på mig, när jag hör exempelvis ordet advokat eller arkitekt. Men vad handlar det om egentligen? Jo, att försvara människor som behöver det, stå upp för rättvisa och hjälpa människor i som har hamnat på kant med livet, att bygga upp det igen och guidea dem till en meningsfull tillvaro. Så arkitetkt och advokat passar mig nog bra, men jag skulle vilja säga fritidsledare, behandlingsassistent, coach, socialpedagog och annat som har med socialt arbete att göra. För socialt arbete är vad mitt hjärta kallar mig till.

Nu börjar jag faktiskt bli lite väl seg i huvudet, så jag ska försöka sova igen. Kanske det går denna gång.

kram och godnatt





Kommentarer
Postat av: Anki

Det bästa av allt är att du kan stå upp för människor som behöver den hjälpen utan att vara advokat, så att säga inom socialt arbete också! Du kommer göra riktigt gott där ute! :-)



P.S. Och ja, vi måste ses snart!

Älskar dig...

Puss

2010-04-27 @ 21:52:25
URL: http://gonzza.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback