Längtar efter musiken


Jag längtar efter musiken, att få skapa, att få ge. Det bubblar inom mig av inspiration och mitt begär efter att sjunga är stort. En underbar känsla, jag börjar förstå hur stor passionen är. Musiken har varit med mig sen jag var barn, fram tills jag var 22 var musiken dock inte min, den hade givits till mig av Gud och den var till för att tjäna honom, inte mina egna behov, hela jag var till för att tjäna Gud. Tillslut kom jag till en vändpunkt i mitt liv, jag fick nog av skuld, skam och självförnekelse, lämnade allt som tryckt ner den jag var menad att vara, den JAG ville vara. Jag började för första gången leva för mig själv. Något hände då med musiken, den var plötsligt min, till för mig först och främst, sen i andra hand till för att sprida ljus över världen. Först på senare tid har en frihet kring musiken börjat växa i mig, det tog alltså 3 år innan jag började känna att "nu tror jag faktiskt på mig själv". En självkänsla har växt inom mig det senaste året, som jag aldrig tidigare kännt, den säger till mig att jag en nog ganska bra ändå, och jag kan nog mer än vad jag trott. Jag växer hela tiden, blir tryggare i mig själv, får mer kunskap om vem jag är, mina drömmar och mina mål. Det är en underbar känsla. Efter många år av destruktiv självförnekelse, har jag de senaste 3 åren kämpat för att hitta mig själv, älska mig själv och kämpat för det jag tror på och vill med mitt liv. Det har varit skittufft, men när jag ser tillbaka nu så har jag kommit långt, bara på 1 år har jag växt ofantligt inombords. Jag tror att min utbildning har ett stort finger med i spelet, att få ny kunskap, lära sig se saker utifrån nya perspektiv gör att man växer som människa, helt klart. "Kunskap är makt" sa någon vis person en gång. Makt över mig själv, makt att tala för min sak och veta vad jag kan, makt att påverka till en bättre värld och mycket mer. Makt att hjälpa.

Nu längtar jag efter våren, lite smått iallafall, trots att jag gillar soliga vinterdagar och snart ska få åka lite snowboard i Norge. Med våren träder en ny tid in. Allt gammalt rensas bort, det nya kan växa sig starkt i en bördig jord. I år ska jag plantera växter har jag tänkt, det är fint. Jag ska också låta det jag planterat i mig själv får näring, möta solen och få växa. Jag ska skapa musik, vacker musik. Kajsa och jag kommer skapa toner som berör många, det hoppas jag från djupet av mitt hjärta och det tror jag på till fullo, att vi har något speciellt att levera, som världen behöver höra. Mina fina vän, we will rock the world!

Nu ska jag somna, tänka på allt gott som ligger framför och hur lyckligt lottad jag är att vara den jag är, där jag är och att jag har så fina människor omkring mig.

Kärlek!
/Missdefine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback