Tankar som flyger

Mitt stora förråd inombords är fullt av tankar som flyger av och an

Försöker fokusera men det är lite svårt ibland

Vart ska man börja?

Vart ska man sluta?

Är jag på rätt spår eller helt ute och cyklar?

Jag vet ingenting just nu, jag bara är

Att vara är mitt bästa tillstånd

Skolan är snart över och jag går mot nya tider

”Nu saknas bara körkort, sen är jag vuxen på riktigt!” sa jag till min pappa

Han skrattade och sa ”du är vuxen nu!”

Han är allt bra min far

Mamma är tok pepp på att hjälpa till med min examensfest

Hon är så go och snäll

Så stolta är mina föräldrar så jag blir alldeles rörd

Vuxen på riktigt… mest på skämt sa jag så… men det känns ändå stort på nåt vis

Utbildning, jobb, lägenhet… å så körkort inom ett år har jag tänkt

Det känns stort för att för två år sedan fanns inte detta på världskartan för mig

Då fanns bara mörker

Nu ser jag plötsligt bara ljus

Jag älskar den känslan och jag älskar mitt liv!


Kommentarer
Postat av: Anki

Du har all rätt att vara stolt! Och jag är stolt över dig!

2010-05-11 @ 18:44:53
URL: http://gonzza.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback